جنبش مقاومت اسلامی (حماس) خواستار تشکیل کمیته تحقیقات بین‌المللی برای بررسی جنایات هولناک و وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی شد.

«حماس» خواستار تحقیقات بین‌المللی در مورد شکنجه اسیران فلسطینی شد

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: شکنجه‌های سیستماتیک و آنچه رژیم اشغالگر علیه هزاران ربوده شده از نوار غزه در پایگاه «سدی تیمان» انجام می‌دهد، ماهیت سرکشی اسرائیل درباره ارزش‌های انسانی را تأیید می‌کند. این جنبش تأکید کرد که این جنایات مستلزم مداخله فوری بین‌المللی برای توقف و افزودن آن به پرونده جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم صهیونیست در دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی است. در بیانیه این جنبش بر لزوم توجه جهانیان، سازمان ملل و نهادهای حقوق بشری به بازداشتگاه‌های رژیم اشغالگر و پنهان‌شدگان در آنها به‌منظور پیگیری وضعیت و سرنوشت نامعلومشان تأکید شده است.

در همین حال، «عبدالله الزغاری»، رئیس باشگاه اسرای فلسطینی گفت: نسل‌کشی خاموش فلسطینیان در داخل زندان‌های «اسرائیل» در حال انجام است. او در گفت‌وگو با الجزیره افزود: تمام زندانیانی که اردوگاه «سدی تیمان» را ترک کردند، دارای علائم آشکاری از شکنجه و آزار هستند. الزغاری تأکید کرد که تاکنون هیچ نهاد بین‌المللی تحقیقات جدی درباره شکنجه‌های انجام شده توسط نیروهای اشغالگر انجام نداده است.

گفتنی است؛ از زمانی که ارتش اشغالگر «اسرائیل» عملیات زمینی خود را در غزه آغاز کرد، هزاران غیرنظامی فلسطینی از جمله زنان، کودکان و کارکنان بهداشت و «دفاع مدنی» بازداشت شده‌اند. گزارش‌های حقوق بشری، حاکی از عملیات گسترده شکنجه علیه اسرای فلسطینی اهل نوار غزه است.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.